Många går omkring o är rädda... Rädda för att våga ta steget, rädda för att våga gå ut när det är mörkt, rädda att stå inför folk...Vad beror rädslan på? Vad kan du göra åt det? Vill du göra något åt det? Behöver du hjälp med detta så hör av dig! :)
Jag tycker det är jätteläskigt att gå på jobbintervjuer - och blir väldigt nervös inför dem. Jag vet inte om det är för att jag kommer att bli bedömd... eller bara över att jag måste prestera på topp. Vad tror du?
Det är väldigt svårt att svara på så här generellt utan att veta så mycket om dig... Många är rädda o nervösa för att de så gärna vill ha jobbet o vill göra så bra som möjligt ifrån sig, men är osäkra på om de kommer duga...
Bra att träna på fejkintevjuer m en jobcoach... Jag kan erbjuda detta om du vill, men det beror ju på var i landet du befinner dig...
/Paul.
Precis som Paul säger ovan- intervju rädslan går att mildra genom att öva på att gå på intervju. Fråga någon som är van att intervjua, ofta någon chef, om du kan få 1 timmas övnings intervju..Eller fråga någon chef här på SC att intervjua dig via telefon tex.
En bra möjlighet är att kontakta en karriärcoach, de kan hjälpa dig att simulera en intervju. Dessutom är de kunniga och är uppdaterade i vad som är viktigt på arbetsmarknaden just för tillfället.
|
|
|
|