Forum » Kärlek och relationer » Älskar mitt ex:s bästa vän
Skapad 14 Dec 2011 23:10
Antal svar: 8 st
Visats 1853 ggr
Visa inlägg:
Anonym
14 Dec 2011 23:10

Jag och mitt ex gjorde slut för ett tag sedan, och ni sitter jag i en minst sagt tilltrasslad situation.

Jag har alltid kommit bra överens med hans, alltså mitt ex:s bästa vän, och han har alltid fått mig att skratta och jag har alltid tyckt att han sett bra.

I somras var jag med om en obehaglig och skrämmande sak som gjorde mig väldigt skakad, den kvällen var mitt ex och hans bästa vän med och båda två trösta mig. Bara det att när bästa vännen höll om mig och kramade mig så hände någonting, jag kände någonting jag inte borde känna.

Så nu när jag är singel så har vi börjat prata väldigt mycket och träffats, och jag har aldrig kännt såhär för någon, inte ens för mitt ex (som jag var tsm med i 3 år). Det här är killen jag vill spendera mitt liv med och han känner samma sak, men nu är frågan. Vad ska vi ta oss till?

Anonym
15 Dec 2011 08:09

ge järnet om han är ledig och ointresserad förståss

Anonym
15 Dec 2011 08:10

skulle var intresserad förståss

Anonym
15 Dec 2011 11:25

Instämmer med förgående postare. Känner du som du gör och du är säker på det så får man väl kanske acceptera situationen som den är?

Anonym
15 Dec 2011 11:58

Du får nog väga vad som är viktigaste - din (kompis)relation med ditt ex eller vad du känner för hans vän - och sedan agera efter det. Är dina känslor det som känns viktigast så kör på det och berätta att du vill satsa på er. Han får sedan själv ta ställning för om vilken relation som är viktigast - risken är ju ganska stor att han förlorar sin bästa vän.

Men förhoppningsvis har ditt ex bearbetat ert förhållande klart och tycker att det känns ok att du och vännen satsar på något. Men det är så klart ett jobbigt läge. Lycka till!

Anonym
15 Dec 2011 13:58

Kan inte ditt X ta det att hans vän blir ihop med dig är vänskapen dem emellan inte mycket värd. Är/verkar dessutom som om det hela skett i "rätt" ordning dvs slut med X:et, inte ihop med nån (av dem) och störtförälskelse i X:ets vän sen. Lite av "Tomten är far till alla barnen" över det hela men så är (ofta) livet. Bara för alla att gilla läget och fokusera framåt mot egna mål och inte gräva ned sig i och älta gammalt.

Anonym
15 Dec 2011 16:43

Skönt att höra lite åsikter!

Allt har nog gått så att säga "i rätt ordning". Visst har jag alltid kännt en attraktion till hans bästa vän, men jag har aldrig gjort någonting före jag gjorde slut med mitt X och aldrig trott det varit något desto än just attraktion mellan oss förren nu när vi börjat träffas och prata. Och vi har samma känslor för varandra. Det enda som känns tungt är att han är rädd att framstå som en urusel vän inför hans vänskapskrets, men han är ändå redo att riskera det för vår skull. Samt rädsla för att vi aldrig kommer kunna umgås med hans gemensamma vänner med mitt X (som är en hel del) att dom aldrig kommer kunna acceptera oss. För jag vet hur viktiga vänner är!

Anonym
21 Dec 2011 22:33

Jag känner ett par som var med om något liknande. Det har gått bra. Exet tog det hårt, men finns kvar i bekantskapskretsen.

Är det så stark kärlek ni känner som jag tycker mig läsa ut av det första meddelandet, så tycker jag att det är värt det. Är det bara sex - så är det nog inte värt det. Men det är upp till er! Känslor och förnuft hör sällan ihop när kärlek är involverat. Tänk inte så mkt på vad andra ska tycka, iaf inte resten av vänskapskretsen. Hur du och ditt ex kompis bryr er om er gemensamma vän är er sak, men det är nog värt att tänka igenom hur ni berättar det för honom, så han får veta från er och inte nån annan.

Anonym
24 Feb 2012 09:16

Vi berättade för mitt X, och han tog det väldigt hårt. Vi bor i en liten stad så när det var dags för nyårsfirande så gick det väldigt illa efter att krogen stängt och alla var påväg hem. Lång historia kort, mitt x var full och hans känslor kom ut i aggression, frustration och hot mot mig och min nuvarande (hans bästa vän). Han har sagt upp vänskapen efter det med min nuvarande och han har tagit det hårt.

I dagens läge är vi tillsammans och jag har försökt prata med mitt x, men han vill bara glömma allting säger han. Han menar att vänskapen mellan honom och min nuvarande är förstörd och jag är den skyldiga. Allting känns väldigt tungt, men vi hoppas på att med tiden blir det bättre och lättare för mitt x.

Sök

Sök forum
Är du sugen på att skapa en egen forumtråd?

Senaste foruminläggen

Singlar i Sthlm - som inte bara vill hänga på krogen?
Ja! Perfekt! Precis som jag känner det! :) Det kan bli lite tröttsamt att bara kunna umgås med v...
Den nya kollegan jobbar bra, men har en dålig attityd
Hej alla,Tiden bara flyger iväg och nu har det gått lång tid sedan jag startade den här tråden. D...
Oberoende rådgivning vid bil-lån
Vad är det du vill fråga om mer specifikt?
Present till mamma?
#4 En upplevelse eller något som får din mamma att koppla av lite. Tips på bra sidor är: Pres...
Vad köpa till sin man i julklapp?

Gratis CV-granskning

Ta chansen att få ditt CV granskat i Shortcuts CV-akut!
» Så här gör du

Kontakta oss!

Har du frågor, förslag, synpunkter, tankar eller idéer om Shortcut? Vi blir jätteglada av att höra från dig!
» Maila oss här!

Karriärcoaching