Efter gymnasiet pluggade jag ett par år på ekonomlinjen men hoppade av pga att brist på motivation. Jag tänkte då att om jag jobbar ett år eller två så kommer jag återfå min motivation och därefter slutföra mina studier. Nu stannade det inte vid ett eller två år utan jag jobbade i ca 6 år varav senare halvan med support av bokförings och löneprogram. Vid 27års ålder fick jag iaf åter den motivation för studier jag en gång hade så jag satte mig i skolbänken igen och håller nu på att slutföra det jag en gång påbörjade. Jag räknar med att vara klar till i sommar och har då en civilekonomexamen med inriktning mot redovisning i ryggen plus ca 6 års arbetslivserfarenhet exkl tidigare extra/sommarjobb. Vad tror forumets medlemmar om mina chanser att snabbt ta mig in på arbetsmarknaden igen och samtidigt till att konkurrera med mina yngre klasskamrater?
Jag tror att du kommer att klara av konkurrensen bra. Det är ju trots allt bristen på erfarenhet som gör att de flesta nybakade studenter idag inte får något jobb. Om du har 6 års relevant arbetslivserfarenhet i ryggen, måste det ju bara hjälpa dig att få ett bra jobb.
|
|
|
|