Forum » Om Shortcut » Förslag till Shortcut
Skapad 12 Jan 2012 18:18
Antal svar: 31 st
Visats 3023 ggr
Visa inlägg:
första |
föregående |
1 2 |
nästa |
Anonym
12 Jan 2012 18:18

Jag är nog inte den enda som tröttnat på att trådar från 200X dyker upp genom att folk svarar.

Förslag 1:

Radera alla gamla trådar, rakt av, eller flytta dom någon annanstans och döp den delen till döda trådar. Ni förlorar bara trovärdighet genom att behålla gammalt skräp.

Förslag 2:

Radera alla klubbar som inte haft någon aktivitet under 12 månader, ta bort dom bara och låt de nya skapa upp klubbar. Nu kan jag tänka mig att det är lite lätt hämmande att skapa upp en klubb när det redan finns något gammal som ligger och skräpar.Om 12 månader gör ni exakt samma utrensning, ni kan döpa dagen till kill off old shit day och ha partyhattar på jobbet, men för guds skull gör något.

Ni ger inte de nya någon chans att skapa själva utan de sitter och tittar på resterna från den sista aktiva generationen.

Förslag 3:

Ta bort allt som säger att det här är en shortcut Beta, vad är det för trams? Hur länge har ni varit i Beta nu? 2 år? 3? Ska ni även köra en Alfa undre några år för att verkligen testa ut sajten? Internets största bortförklaring är att kalla något för beta, det är fegt, tramsigt och visar bara att när man går ut från Betan då anser man att allt är färdigt och inga förändringar kommer att göras.

Anonym
14 Jan 2012 12:15

#0 Mycket bra förslag. Jag röstar ja för alla 3 punkter.

Anonym
14 Jan 2012 13:18

Förslag 1:

Tycker inte att man ska radera men iaf lägga alla gamla trådar (såna där det inte hänt nåt på ett år) i nån form av arkiv.

Förslag 2:

Håller med, äger några klubbar där det enda som händer är att jag släpper in nya medlemmar ibland. I övrigt ingen aktivitet.

Förslag 3:

Ser inte så mycket Beta nu men började annars redan i februari 2008 när sc bytte plattform från 1.0 till 2.0

Anonym
14 Jan 2012 15:10

@Dag

Jag tycker helt seriöst att man ska ut med allt det gamla, det tillhör en förgången tid. Det vi ser idag är ett helt annat shortcut som måste ge de nya en chans att skapa sin sajt.

Nu är det en ständig dragkamp mellan de gamla och nya, jag är medveten om att vissa saker som finns i gamla trådar är roligt, bra osv, men samtidigt visar de gamla trådarna även upp bråk, tjafs och föråldrad information.

Även om man skulle ha en "döda trådar" kategori så skulle det till en viss del hämma nya.

Angående Beta så ligger det här förslaget under kategorin Beta. :-)

Anonym
14 Jan 2012 19:56

Förstår inte att gamla trådar skulle hämma uppkomsten av nya. Är väl så med alla historia att den på sätt och vis är föråldrad. Framgår här hur gammal den är iaf.

Anonym
16 Jan 2012 11:48

Säg att du går med i en sajt, du kollar in forumen och inser att innan 2008 då var det en jävla fart men efter 2008 då ser du att antalet trådar är få.

Ser du då sajten som död? Levande? Sprattlande?

Många har lärt sig att man startar inte upp trådar hur som helst, de kollar igenom forumet efter något liknande, de inser då att de ämne som de ska skriva om finns, men det var 2007, "oj är det ingen som skrivit om det här sen 2007?". Det är ju inte helt ovanligt att när folk ställer en fråga på forum att det finns ett antal forumpoliser som söker upp gamla svar.

Kalle spanar igenom större trådar på sajten, han hittar en massa bråk och tjafs, varningar och påhopp. Tror du då att han upplever att sajten är bra?

Jag har en svag känsla av att du enbart vill behålla det gamla av sentimentala skäl, kul att titta tillbaka på osv. Genom att ta bort det gamla tvingas även kufarna att aktivera sig eller gå in i djup dvala.

Mitt förslag är väl helt enkelt ett sätt att tvinga folk att skriva och skapa på ny mark istället för att bygga något på en gammal grund. Majoriteten som har någon som helst koppling till de äldre trådarna är borta, försvunna, avregistrerade osv.

Anonym
16 Jan 2012 11:52

Kanske borde tillägga, har du något bättre förslag för att få igång folk? För just nu sitter du bara och argumenterar mot (gnäller) på andras. ;-)

Anonym
16 Jan 2012 12:19

Röstar JA för alla 3 punkter!

Anonym
16 Jan 2012 14:03

Tack för bra förslag! Vi uppskattar ert engagemang och tar till oss av era synpunkter.

Anonym
16 Jan 2012 21:27

Re #5&6

En av meningarna med/nåt som är bra med ett forum är i mitt tycke att man blir argumenterad emot dvs att man får andras åsikter och synvinklar. Att jag sen är en "kuf" vet jag redan (är sån man blir vid 50+ "Innan jag fyllde 50 försökte jag vara en god människa. Numera gör jag som jag vill" är den devis jag har här). Fömodar att "kufandet" och "gnällbeskyllandet" var ämnat som påhopp på mig. Jag är ganska imun mot sånt men andra som läser vad du skrivit kanske drar sig för att skriva här för att slippa risken för att bli påhoppad.

I övrigt kom jag osökt att tänka på:

Kinesiska Muren
(E. Taube)

1

2

3

4

Det var Chi-Huang-Ti, kung av Tsin
Som lät bygga den kinesiska muren
Och bränna alla böcker i Kina
Detta hände på Hannibals tid, innan Jesus var född
Det var kungen av Tsin, Chi-Huang-Ti
Kring alla kungariken han besegrat
Lät han bygga den kinesiska muren
Muren blev 6000 kilometer lång, sex kungariken blev ett
Som blev orsak till kinesiska hostan
Den svåra brandrökhostan i Kina
Hostan spreds från miljoner bål
Där Kinas böcker brann

Som lät bränna gula kejsardömets böcker
Changs o Konfutses o Laotses böcker
Kinas historia ska börja med mej, präntade Chi-Huang-Ti
Det var tretusen åras kinesisk pränt
Som Chi-Huang-Ti lät bränna på bålet
För att historien skulle börja med honom
Var och en som gömt någon bok
Blev märkt med glödgat järn
Den som blivit märkt med glödgat järn
Blev sänd till den kinesiska muren
Fick bära sten och mura stenar på muren
Var och en som gömt undan en skrift
Blev slav på Chi-Huang-Tis mur
Ja, det var kungen av Tsin, Chi-Huang-Ti
Som drev ut sin egen moder ur Kina
Han tyckte att hon var för lätt på foten

Det kan tänkas att Chi-Huang av Tsin
Ville stryka ut ur minnet allt förgånget
För att därmed döda minnet av sin moder
För att dräpa en enda Messias
Lät ju Herodes döda alla judebarn
Eller ska man tro, om Chi-Huang-Ti
Att det var evigt liv han önskade i Kina
Och brände skrifterna för att själv bli början
Och byggde muren för att utestänga döden
Med trolleri för det finns inget slut på muren
Gick allting ut på att stänga in och därmed stänga ut
Över liv och död, tid och rum
Ville Chi-Huang-Ti måhända regera

Börjes har sagt i en märklig skrift
Att skuggan av kinesiska muren
Är skuggan av en härskare som ville
Plåna ut sitt rikes hävder ur historien
Stryka trettio seklers odling bort från jorden
Bygga upp en mur omkring sej själv mot döden
Med palatsets solvarvsrum betvinga tiden
Och att den idén måhända var estetisk
En skönhetssyn av motsättning emellan
Att bränna upp och utplåna från jorden
En världskultur, att låta den försvinna
Som rök och fjun, fin aska i monsunen
Och istället bygga upp en mur kring intet
Och innanför den muren göra något
Som hette Chi-Huang-Ti, kung av Tsin
Chi-Huang-Ti..................
Anonym
16 Jan 2012 21:35

Re 5&6

Har inget bättre förslag att få igång folk mer än att vi som skriver här gör det så pass "trevligt" att människor inte drar sig för att skriva. Är jag forumpolis? Är du forumpolis? Jag har inte sett någon forumpolis här på flera år, har du?

Anonym
16 Jan 2012 22:06

Först måste jag påpeka och jag hoppades att du skulle inse att ordet gnäll som jag satte i parentes var ett skämt, därför jag tryckte in en fin blinkande smiley. Var väl ett litet experiment från min sida för att se vad som hände. Var absolut inget illa ment, samtidigt var det ett sätt att "tvinga" fram en lösning från dig. Jag vet själv hur lätt det är att sitta och säga nej till saker samtidigt som man inte själv har någon bättre lösning, då bör man ställa sig frågan om ens tvekan är värd att kämpa för.

Kuf var väl riktat mot oss alla som var här när det funkade, jag, du och alla andra. Det handlar lite om att folk lever på gamla meriter, genom att ta bort meriterna tvingar man folk att antingen producera nya eller gå ner i någon slags dvala.

Nu till svaret.

Jämförelsen med Kina och bränna böcker blir lite väl, upplever inte att SC på något sätt kan jämföras med ett land. Om jag skulle jämföra SC med något då skulle det väl mer vara en åker. Vill man odla upp "pärer" då gör man bäst i att ta bort all råg... eller något i den stilen. (Nu lär det väl visa sig att råg och potatis är standard när man odlar potatis eller något sånt.)

Att jag väljer förslaget att ta bort allt är för att ingen orkar sitta och gå igenom alla trådar eller klubbar för att sen avgöra vad som ska sparas och vad som ska kastas. Att "kräva" det av SC är i min värld bara dumt och slöseri med tid. Som jag skrev i början finns det säkert mycket bra bland de gamla men samtidigt finns det lika mycket dåligt, speciellt om man tittar på de senaste "gamla" trådarna, syftar till trådar där folk hoppar av i protest osv osv osv, jag du fattar säkert.

Ska man skapa en "kyrkogård" då undrar jag lite hur den ska fungera? För ingen ny lär väl vara intresserad av vad folk skrev 2002 på en sajt som den här? Ska "gravplatsen" ligga i anslutning till forumet? Eller ska man ha någon länk som leder personen till något "skuggforum" där man inte kan skriva utan bara läsa? Hur ska det fungera enligt dig?

Anonym
17 Jan 2012 10:50

Säg att du går med i en sajt, du kollar in forumen och inser att innan 2008 då var det en jävla fart men efter 2008 då ser du att antalet trådar är få.

Ser du då sajten som död? Levande? Sprattlande?

Många har lärt sig att man startar inte upp trådar hur som helst, de kollar igenom forumet efter något liknande, de inser då att de ämne som de ska skriva om finns, men det var 2007, "oj är det ingen som skrivit om det här sen 2007?". Det är ju inte helt ovanligt att när folk ställer en fråga på forum att det finns ett antal forumpoliser som söker upp gamla svar.

Kalle spanar igenom större trådar på sajten, han hittar en massa bråk och tjafs, varningar och påhopp. Tror du då att han upplever att sajten är bra?

Jag har en svag känsla av att du enbart vill behålla det gamla av sentimentala skäl, kul att titta tillbaka på osv. Genom att ta bort det gamla tvingas även kufarna att aktivera sig eller gå in i djup dvala.

Mitt förslag är väl helt enkelt ett sätt att tvinga folk att skriva och skapa på ny mark istället för att bygga något på en gammal grund. Majoriteten som har någon som helst koppling till de äldre trådarna är borta, försvunna, avregistrerade osv.

Jag tror det handlar mest om dels att Shortcut m e m låg nere under  lång tid då man hade lanserat en beta som inte fungerade alls, dels om att i nuvarande shortcuts layout fokuserar man på att länka till externa bloggar och artiklar istället för att locka till att skriva direkt på sajten.

Första punkten är historia som vi kan släppa. Men att svänga om dagens sajt till att uppmuntra till att skriva trådar och i klubbar, är inte alls för sent. Det handlar mer om att övertala Sc's ägare att byta inriktning från dagens länksamlingssajt till en sajt som fylls med eget material.

Anonym
17 Jan 2012 11:18

Jag tror det handlar mest om dels att Shortcut m e m låg nere under  lång tid då man hade lanserat en beta som inte fungerade alls, dels om att i nuvarande shortcuts layout fokuserar man på att länka till externa bloggar och artiklar istället för att locka till att skriva direkt på sajten.

Första punkten är historia som vi kan släppa. Men att svänga om dagens sajt till att uppmuntra till att skriva trådar och i klubbar, är inte alls för sent. Det handlar mer om att övertala Sc's ägare att byta inriktning från dagens länksamlingssajt till en sajt som fylls med eget material.

Tror nog vi alla vill ha en sajt som har liv och för detta krävs att folk engagerar sig i forum och klubbar, däremot tror jag inte att de som jobbar med sajten är direkt intresserade av detta, de har inget emot att det blir så men deras egna engagemang visar att forum, klubbar och även bloggar är utanför deras intressesfär.

Ett bra exempel är hur de hanterar förslag, jag har aldrig sett någon från sajten blanda sig i en debatt, det är alltid samma standardsvar, "kul att ni vill något, vi tar med oss det här", sen är det inget mer. Det är aldrig några motförslag, förklaringar osv, jag har aldrig sett SC fråga medlemmarna om funktioner mm. Det är helt enkelt ett ointresse för community delen. (Jag räknar inte diverse enkäter som att ha en öppen diskussion med folk.)

SC har nu varit igång ett bra tag och antal inlägg och aktivitet i klubbar är väl mer eller mindre noll, vi har några bra trådar om arbetslöshet men i mångt och mycket är det inget mer. Att SC inte plockar upp bollen, är för mig en gåta. Klubbarna som jag har förstått det är stendöda, som Dag skrev, han släpper in lite medlemmar och sen händer det noll, jag antar att detta gäller för 99% av klubbarna... om inte 100%. (Ni kan rätta mig om jag har fel.)

Anonym
17 Jan 2012 11:43

Jag håller med #12, det är inte för sent att "väcka" SC, denna tråd är ett bra exempel.

Om SC genomför de 3 förslagen, samt engagerar sig i community delen, då tror jag också att det kommer att bli fart igen..

Anonym
17 Jan 2012 23:45

Re #11

Om man nu ska jämföra sc med en åker så gäller det att rensa ut allt ogräs och allt sjukdomsalstrande för att det sen ska blomstra dvs om man/sc rensar bort allt "gammalt" from ett visst datum måste man även rensa bort de som kan misstänkas ge upphov till det sjuka dvs alla de medlemmar som var registrerade per det datumet.

Håller annars med #12.

Anonym
18 Jan 2012 09:42

Detta är en väldigt intressant diskussion. Vi är självklart måna om att återuppväcka interaktionen och aktiviteten på sajten. När det gäller just klubbar tar vi gärna emot konkreta förslag. Vad bör vi göra för att återigen skapa aktivitet?

Förra veckan gjordes två mindre uppdateringar på sajten för att främja en högre aktivitetsnivå. Det första är att den lilla rutan som heter "Bevaka forum" som man tidigare kunde kryssa i när man hade skrivit ett forumsvar, den är numera automatiskt ikryssad så att man ständigt håller sig uppdaterad om vad som skrivs i de trådar man är aktiv inom. (Jag vet, en liten grej, men det är i alla fall ett steg i rätt riktning). En annan sak gäller notifieringar, där man tidigare var tvungen att gå in under inställningar för att välja att ta emot notifieringar via e-post. Nu är default-inställningarna att man automatiskt får notifieringar via e-post om man inte valt bort det.

Anonym
18 Jan 2012 13:08

Bra att ni gör uppdateringar men bättre om de vore bra. Vill jag/man bevaka en tråd så ska det vara ett aktivt val. Nu har jag fått spammejl om att det har skrivits i denna tråd bfa jag glömt att ta bort bocken när jag svarat. Tycker även att den andra förändingen är negativ, bara lär reta upp era medlemmar som kommer att översvämmas av spam de inte bett om/aktivt valt att få.

Anonym
18 Jan 2012 13:17

Det är tråkigt att du inte gillar uppdateringarna för det är nämligen något som uppmuntrar aktivitet - vilket också efterfrågas här. Det är ju dessutom lätt att bocka ur "bevaka"-rutan om du inte vill få reda på om någon svarat på ditt inlägg. Det är heller inte så att du får massor av mejl för varje gång någon skriver, utan du får ett mejl. Besöker du inte tråden därefter kommer du inte få fler mejl. De övriga notifieringar som skickas via e-post är kontaktförfrågningar och meddelanden. För att få ett levande community tycker jag det är en förutsättning att man blir meddelad när någon försöker ta kontakt. Nämn någon community som inte fungerar på det sättet? Gillar man det inte kan man alltid göra ett aktivt val och ta bort alternativet e-post.

Anonym
18 Jan 2012 17:35

Vet bara att på FB har jag gjort aktiva val vilken information jag vill ha via mejl. Ja jag har bockat ur bevakarutan nu eftersom du påminde mig. Ska försöka komma ihåg det framgent också.

Anonym
19 Jan 2012 14:03

Re #11

Om man nu ska jämföra sc med en åker så gäller det att rensa ut allt ogräs och allt sjukdomsalstrande för att det sen ska blomstra dvs om man/sc rensar bort allt "gammalt" from ett visst datum måste man även rensa bort de som kan misstänkas ge upphov till det sjuka dvs alla de medlemmar som var registrerade per det datumet.

Håller annars med #12.

Njaee jag har aldrig sagt att åkern är sjuk. Eller att historien är sjuk, det där är något du själv har kommit fram till.Det jag har sagt är att det finns bra och dåliga saker, att en nystart troligen kommer skapa mer aktivitet om man tar bort det gamla. Åker metaforen var mer att bygga nytt.

Jag har i alla fall ett förslag och du har det inte (?). Däremot har du starka åsikter om mitt förslag men har inget bättre att komma med, jag har inte heller hört varför du egentligen vill behålla allt det gamla, bara att du vill behålla det, när jag frågar rakt ut hur du vill behålla det då får jag inget svar.

Anonym
19 Jan 2012 14:20

Detta är en väldigt intressant diskussion. Vi är självklart måna om att återuppväcka interaktionen och aktiviteten på sajten. När det gäller just klubbar tar vi gärna emot konkreta förslag. Vad bör vi göra för att återigen skapa aktivitet?

Förra veckan gjordes två mindre uppdateringar på sajten för att främja en högre aktivitetsnivå. Det första är att den lilla rutan som heter "Bevaka forum" som man tidigare kunde kryssa i när man hade skrivit ett forumsvar, den är numera automatiskt ikryssad så att man ständigt håller sig uppdaterad om vad som skrivs i de trådar man är aktiv inom. (Jag vet, en liten grej, men det är i alla fall ett steg i rätt riktning). En annan sak gäller notifieringar, där man tidigare var tvungen att gå in under inställningar för att välja att ta emot notifieringar via e-post. Nu är default-inställningarna att man automatiskt får notifieringar via e-post om man inte valt bort det.

Jag tycker att ni gör ett stort stort fel.

Ni anser er inte delaktiga i sajten, utan ni förväntar er att medlemarna ska vara aktiva på sajten och sen ska ni sitta och titta ner på hur de agerar.

"Ni följer diskussionen med stort intresse"

"Ni tar med er förslaget och tittar närmare på det"

Det där är den respons jag upplever att man får från SC. Är det så att ni eftersträvar mer interaktion då bör ni fundera på hur ni själva använder forum, klubbar mm. Just nu gör ni det inte alls, utan ni sitter mest och hoppas att andra ska göra det. Men om inte ens ni använder det, ni som ändå jobbar med sajten, varför tror ni då att andra ska göra det?

Varför bollar ni inte frågor på forumet? Varför "tar ni med er saker" och sen händer ingenting? Varför är ni så rädda att själva vara aktiva? Det är 2011 och jag har en svag känsla av att ni på redaktionen uppdaterar er facebook-status några gånger per dag, men att skriva ett inlägg på er egna sajt där ni har en personlig åsikt, det klarar ni inte av.

Anonym
24 Jan 2012 11:44

Jag tycker att ni gör ett stort stort fel.

Ni anser er inte delaktiga i sajten, utan ni förväntar er att medlemarna ska vara aktiva på sajten och sen ska ni sitta och titta ner på hur de agerar.

"Ni följer diskussionen med stort intresse"

"Ni tar med er förslaget och tittar närmare på det"

Det där är den respons jag upplever att man får från SC. Är det så att ni eftersträvar mer interaktion då bör ni fundera på hur ni själva använder forum, klubbar mm. Just nu gör ni det inte alls, utan ni sitter mest och hoppas att andra ska göra det. Men om inte ens ni använder det, ni som ändå jobbar med sajten, varför tror ni då att andra ska göra det?

Varför bollar ni inte frågor på forumet? Varför "tar ni med er saker" och sen händer ingenting? Varför är ni så rädda att själva vara aktiva? Det är 2011 och jag har en svag känsla av att ni på redaktionen uppdaterar er facebook-status några gånger per dag, men att skriva ett inlägg på er egna sajt där ni har en personlig åsikt, det klarar ni inte av.

Jag ska försöka svara så ärligt som möjligt på dina frågor! Jo, jag känner mig delaktig i forum och klubbar, och vet hur jag själv skulle vilja att dessa funktioner utvecklades. Under året som gick genomfördes en rad förbättringar av sajten och ett stort arbete lades ned på backend-systemet för att höja prestandan. Tyvärr har vi ingen stor utvecklingsbudget och kan inte göra de stora drastiska förändringar som vi så gärna skulle vilja genomföra.

Varför vi är så rädda för att vara aktiva? Jag försöker i mån av tid att vara aktiv och svara på inlägg (har dock valt att ligga lågt när jag har varit föräldraledig det senaste året). Kanske beror den låga aktivitetsnivån på den respons vi får varje gång vi svarar på inlägg. Ta exemplet ovan: jag berättar om en uppdatering som gjorts för att främja aktiviteten - jag får till svar att det var den sämsta uppdateringen som gjorts trots att ALLA andra communitys fungerar på samma sätt (nej, man får inte aktivt välja om man vill ta emot meddelanden via e-post från Facebook, man får aktivt välja om man INTE vill ta emot meddelanden via e-post). Överlag tycker jag att tonen även mellan medlemmar kan vara lite väl bitsk ibland. Detta tycker jag också framkommer i inläggen ovan.

Jag ska dock försöka att vara mer aktiv och personligt närvarande framöver!

Anonym
24 Jan 2012 16:30

Re #22

Vad jag sa va: "Bra att ni gör uppdateringar men bättre om de vore bra." INTE att det "var den sämsta uppdateringen som gjorts". Anledningen till att jag uttryckte mig så var att jag tycker att just den uppdateringen inte var bra. I det fall att jag i och med detta berövat dig inspiration och motivation att skriva något på Forum ber jag så mycket om ursäkt.

Jag vill bara bevaka forumtrådar jag själv har valt här på sc och undrar därför om det finns någon inställning jag kan göra så att jag slipper ta bort "Bevaka forum"-bocken då jag svarar i en tråd jag inte vill bevaka. I tidigare sc-plattform fanns en funktion som var bra/bättre än den ni nu valt. Man kunde då aktivt välja att bevaka ett antal trådar och meddelande om att det skrivits något i dem kom upp på ens startsida. Som det är nu är det inte fler aktiva trådar på gång samtidigt att man själv kan hålla koll på om det skrivits nåt nytt i de trådar där man själv skrivit.

Anonym
25 Jan 2012 10:12

Nej, jag tog nog i lite.

När det gäller just bevakningar så kan du under inställningar och meddelanden välja att inte få bevakningar via e-post. Däremot måste du tyvärr bocka ur rutan om du inte vill bevaka trådar du skriver i.

Det var många funktioner som var riktigt bra/bättre i den gamla SC-plattformen - det håller jag med om. Vissa har vi försökt att efterlikna i denna plattform, men vissa fick lov att stryka på foten. Den plattform som Shortcut ligger på nu har ju sina begränsningar och allt som innebär specialanpassningar till Shortcut medför också stora kostnader för oss. Vi hoppas på höjda intäkter i år så att vi får medel att utveckla sajten ytterligare.

första |
föregående |
1 2 |
nästa |

Sök

Sök forum
Är du sugen på att skapa en egen forumtråd?

Senaste foruminläggen

Singlar i Sthlm - som inte bara vill hänga på krogen?
Ja! Perfekt! Precis som jag känner det! :) Det kan bli lite tröttsamt att bara kunna umgås med v...
Den nya kollegan jobbar bra, men har en dålig attityd
Hej alla,Tiden bara flyger iväg och nu har det gått lång tid sedan jag startade den här tråden. D...
Oberoende rådgivning vid bil-lån
Vad är det du vill fråga om mer specifikt?
Present till mamma?
#4 En upplevelse eller något som får din mamma att koppla av lite. Tips på bra sidor är: Pres...
Vad köpa till sin man i julklapp?

Gratis CV-granskning

Ta chansen att få ditt CV granskat i Shortcuts CV-akut!
» Så här gör du

Kontakta oss!

Har du frågor, förslag, synpunkter, tankar eller idéer om Shortcut? Vi blir jätteglada av att höra från dig!
» Maila oss här!

Karriärcoaching