Ser inte att den möjligheten finns. Tex då man läser artiklar om dem.
Nja roligt vet jag inte.
Men det vara vara upplysande, informativt, subjektivt,objektivt, lärorikt, intressant mm.
För allihopa..
På varje arbetsgivarprofil finns ett kommentarsfält där man berätta vad man tycker om en arbetsgivare. Det går också att lämna kommentarer anonymt. Denna möjlighet saknas dock vid artiklarna. Om du läser en artikeln kan du alltid komma till startsidan på arbetsgivarprofilen genom att antingen klicka på företagsnamnet eller i menyn.
/Mia på Shortcut
Kanske inte den bästa lösningen ?
Den naturliga frågan blir varför man inte skulle kunna kommentera artiklar om arbetsgivare.
Mika,
låter som en bra möjlighet att få igång en levande diskussion om artikelinnehållet. Just sån't som skulle få Sc att bli mer levande och interaktivt, tror jag.
Definitivt. Men tror inte intresset finns.
Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut. Att det ser ut så av medvetna skäl.
Precis vad jag menade med att det skulle vara intressant. Atikel innehållet är i mångt och mycket som köpt reklam, eller att man vill visa upp en sida. Som dock inte absolut behöver gälla i Alla lägen. Man ska även komma ihåg att SC kostar pengar och jag undrar vad man får för de pengarna. Det sjuder inte precis av aktivitet här på SC.
Jag menar vad är det för artiklar ? Kärlek på jobbet, Så får du mer tid.
Sprid gärna detta vidare till alla företag som anlitar bemanningsföretag och till alla bemanningsföretag. Låter som Utopier hälften av artiklarna. Medans t.ex Trafikverket
verkar vara ett helt ok företag ? Jag undrar vad som hände med den tjänsten som jag sökte 2006 blev av. Men har man tvivelaktiga samarbeten med bemanningföretag
så kan det med lätthet bli så. Givetvis är det mycket trevligare att skriva om någon som golfar etc. Från vad jag misstänker så tror jag inte äns att det var en riktig tjänst det gällde. De ville helt enkelt bara fiska mig på en massa information angående ett pågående uppdrag. På ett företag där jag var placerad ( Tack och lov så är jag inte kvar där ). Trakasserier och mobbing hör inte hemma i min värld.
Kan du tänka dig att jag även blir konstant erbjuden jobb erbjudanden på det företag
av olika bemanningsföretag. De verkar visst tycka att det är bra med arbetsgivare som har mobbing och annat skit för mot inhyrda konsulter. ( allt under en lögn om att det t.om kan vara utvecklande ?? ): Skulle inte tro det. Nåja jag gled visst lite från ämnet.
Men det finns stora frågetecken krinng t.ex hur Trafikverket sköter om sina intervjuer oavsett om det verkligen gällde en riktig tjänst.
Tack för din input Anders. Hoppas vi kan bidra till att få igång SCś forum.
Ps Kvaliten på utbildningar i det här landet är ett enda stort ???????
Medlem i den svenska generation noll
Fast du skulle nog bli mer läst om du redigerade inlägg till sånt som är konkret intressant för andra. Vad vill du förmedla? Att TRV är en dålig arbetsplats, att de behandlar konsulter dåligt, att de verkar föredra att ta in folk via bemanningsföretag? Vill du diskutera bemanningsföretag som företeelse, eller TRV (som inte finns längre)?
Det räcker väll med att konstatera att de har en etremt dålig moral och etik på det företaget. oavsett vad det kallas nuförtiden.
Du kanske är en av dem som tycker att skumma intervjuer där man fiskar personer på information, speciellt sådant som gäller de uppdrag där man för närvarande befinner sig är helt.
Under falska förespeglingar om att det faktiskt gäller en riktigt plats ? Och där man
t. om med tar avsked från intervju tillfället med orden " Vi ska se till att de tar det lite lugnt med dig, så att du får en bra start" När det hela bara var ett sätt att fiska mig på information. Och förmodligen aldrig var ämnat att leda till en riktig anställning .
Att min dåvarande arbetsgivare även sedan passar på att förklara när jag frågar om den intervjun om de har hört något. För det är klart att det är sk Bemanningsföretag som ska få beskedet och inte personen i fråga som är tänkt i fråga för den "sk anställningen" Givetvis så är det även så att trv och min dåvarande arbetsgivare ger två helt olika skäl till varför det inte ledde till något. Och då menar jag två riktigt helt olika skäl, finns inte en tillstymmelse till att det skulle kunna vara fråga om ett misstag.
Dock med den bonusen att bemanningsföretaget hade motiveringen att jag saknade de rätta kvalifikationerna ( Undrar hur många ställen jag varit på och hållit reda på folks lösenord, fixat med deras datorer etc allt som de själva uppenbarligen inte klarar av ). Oftast folks som kanske vill ringa och skrika av sig lite på säg t.ex en helpdesk.
I gammal bemanningstradition tar bemanningsföretaget tillfället i akt att trycka ner person och de kompetenser som man påstås sakna.
Att de bara ville fråga mig om jag kunde de applikationer som gällde för mitt dåvarande uppdrag är en annan sak. Och vi ska vara fullt medvetna om att det var på det stället där den inhemska personalen både trakasserade och mobbade. Så det går väll fet bort från alla eventuella tänkbara arbetsgivare.
Dock inte enda stället man har haft det tvivelaktiga nöjet.
Fråga om du skulle behöva anlita säg en rörmokare som heter Kalle och du har fått en vattenläcka. eller en tja bilreparatör för att du fick nedslag på bilprovningen.
Börjar du genast kalla rörmokarn eller bilreparatören för olika namn ?
dock aldig vad de heter ?
Jag vill inget speciellt bara bra att folk ska känna till hur de agerar oavsett vad de kallar sig.
Som jag sagt innan det finns folk som glider runt på andras bekostnad till vilket pris som helst. Allt även med fackens goda minne. Så då är det bra tur att det finns Bemaningsföretag som kan trycka ner, kompetens avveckla, hålla nere lönerna för somliga etc. Och kunna koka soppa på ett cv i säg 20 år. Det är jätte jätte viktigt att inte skriva bla utan det ska vara bl.a. viktigare än att kunna sitt yrke..
Sanningen sticker. Var är det där jobbet som jag blev lovad 2006 ?
Ja men visst ja, dumma naiva mig. Att jag inte fattade att det bara är fejk.
Reinfeldt sade igår att det är svårt för en irakier som endast har två år skolning att komma in. Ja vi kan nog skriva in även svensk medborgare med finskklingande namn
17 års dokumenterad utbildning. Plus 10 certifikat autodidakt inom IT utan fusk.
Som somliga andra, men det är en annan historia det.
Hur lång utbildningstid blir det ? säg ca 20 år ( ganska lågt räknat ).
Inte många av er här som kommer upp idet kan jag tänka mig....
|
|
|
|