Forum » Etik och moral » Varför slussar Academic work och Poolia till företag med mobbing ?
Skapad 22 Feb 2012 00:36
Antal svar: 3 st
Visats 677 ggr
Visa inlägg:
borttagen medlem
22 Feb 2012 00:36

Vilken kompetens har deras rekryterare ? Har de någon ?

borttagen medlem
1 Mar 2012 11:24

Ser att nivån är hög på SC gällande arbetsmiljö frågor.

Bäst att vara tyst ?

Återigen bumpa denna tråd kompetensen på rekryterarna hur är den.

och den branchen i sin helhet ? Försökte de inte censurera inlägg i ett annat forum.

Dagens fråga vad är utveckling ? Ställs endast bemaningsföretagen...

Anonym
2 Mar 2012 09:43

Jag skulle tro att externa rekryterare ofta inte har någon koll alls på hur den interna sociala arbetsmiljön ser ut på företag som de gör uppdrag åt. De tänker nog inte ens på att de kanske skulle behöva ta reda på det, och hur skulle de ta reda på det? Det är inte ens säkert att en intern HR-människa skulle känna till det heller, om det är ett stort företag.

borttagen medlem
2 Mar 2012 11:37

Det är säkert som du säger i många fall. Men inte i alla.

jag tog upp vissa problem som existerade på det företaget, med det företaget.

Och i och med att det finns tillsatta konsultchefer så måste de ha fått den informationen.

eller åtminstone borde ha fått.

Om det inte gör det så faller det säkert under kompetens och kvalitativt arbete.

Att dessa sk HR människor inte tar reda på saker är uppenbart. de stirrar sig blint in på

vissa uppgifter .tex tidigar uppdrag etc. Men inte bara det, de har en dialog med dem också. Vet att det ena av ovan mämnda företag hade hittat ett uppdrag till mig.

Och att de vägrade läsa mina andra referenser ( han såg dem inte äns ). fast de var skrivna med på deras egna mall för cv.... Och jag lovar du skulle ha sett den mallen.

Wordpad ligger inte långt ifrån om man ska beskriva den mallen.

Nåja utan de insisterade och åter insisterade på om jag inte hade någon annan referens. Och då fanns det egentligen bara två alternativ kvar. varav det ena var vid tillfället mer troligt.

Nämligen personal chefen på den avd där jag tidigare hade jobbat på.

Samme person som med ett flin och leende tackar mig på min sista dag.

Jaa du blev i alla fall en god tvåa.  angående en intervju hos ett annat företag som jag hade varit på 3 månader innan och gjort allt i min makt för att försöka få. Och som han hade gjort allt i sin makt för att jag inte skulle få.

Ja var var vi flinande personale chefer. och med de orden Angående sk den intervjun jag varit på för länge sedan. Att det även förekommer mobbing och trakasserier på samma företag. gör inte saken precis bättre...

Då ska vi även komma ihåg att de med största säkerhet inte ville släppa iväg mig.

Då jag inte brukar vara medioker.. Finns andra saker som skulle kunna nämnas.

Är i dags läget. Otroligt glad att jag inte jobbar på det stället.

Måste nog slänga in en brasklapp. De har väll nästan som slogan vi kan rekrytering och liknande. Där ser man hur mycket de egentligen kan.

Sök

Sök forum
Är du sugen på att skapa en egen forumtråd?

Senaste foruminläggen

Singlar i Sthlm - som inte bara vill hänga på krogen?
Ja! Perfekt! Precis som jag känner det! :) Det kan bli lite tröttsamt att bara kunna umgås med v...
Den nya kollegan jobbar bra, men har en dålig attityd
Hej alla,Tiden bara flyger iväg och nu har det gått lång tid sedan jag startade den här tråden. D...
Oberoende rådgivning vid bil-lån
Vad är det du vill fråga om mer specifikt?
Present till mamma?
#4 En upplevelse eller något som får din mamma att koppla av lite. Tips på bra sidor är: Pres...
Vad köpa till sin man i julklapp?

Gratis CV-granskning

Ta chansen att få ditt CV granskat i Shortcuts CV-akut!
» Så här gör du

Kontakta oss!

Har du frågor, förslag, synpunkter, tankar eller idéer om Shortcut? Vi blir jätteglada av att höra från dig!
» Maila oss här!

Karriärcoaching